Kind- en feedbackgesprek als motor voor groei
We spreken we de hele dag met kleuters, maar doen we dat altijd even bewust? Benutten we wel alle kansen die zich aandienen? En staan we voldoende stil bij het waarom en hoe? Naast het stimuleren van taalontwikkeling zijn er nog andere redenen om met kleuters in gesprek te gaan. Een ervaringsgerichte basishouding maakt écht het verschil!
Het spreken met kleuters als insteek om meer inzicht te krijgen in hun ontwikkeling én om kleuters te betrekken bij hun eigen leerproces. Maar hoe houd je nu een kind- en feedbackgesprek? Perspectief nemen, inzetten op groei en werken aan een verbindend klasklimaat zijn voorwaarden om een echte relatie op te bouwen met je kleuters. Je neemt je eigen leerkrachtenstijl als één van de vier aanpakfactoren van het ervaringsgericht kleuteronderwijs onder de loep.
Tijdens deze sessie gaan we dieper op in op het waarom, wat en hoe van spreken met kleuters, op de drie voorwaarden én reiken we praktische tools aan om zelf aan de slag te gaan.
Na het volgen van deze vorming...
- ervaar je het belang om bewust in te zetten op het praten met kleuters.
- ken je de drie voorwaarden en je kan dit toepassen in je eigen klaspraktijk om een diepgaande echte relatie op te bouwen.
- kan je in gesprek gaan met kleuters om terug te blikken, feedback te geven en om hen te laten nadenken over hun eigen leerproces.
Cego vorming & Consult
Schapenstraat 34 bus 3776
3000 Leuven, Belgium
BTW BE 0421.083.235
Belfius BE90 7765 9491 3932
CEGO is alle werkdagen bereikbaar van 9u tot 12u en van 13u tot 16u, op woensdag zijn wij gesloten.