Versterk het leren. Vergroot de motivatie. Verrijk je lespraktijk.
Geef leren meer impact!
Hoe zorg je ervoor dat je leerlingen niet alleen méér leren, maar ook beter onthouden, toepassen en begrijpen? In deze praktijkgerichte vorming ontdek je hoe je met een kennisrijk curriculum het leerrendement verhoogt, zonder in te boeten op motivatie of betrokkenheid.
We vertrekken vanuit concrete voorbeelden en lespraktijken, en laten zien hoe je:
- leerinhouden betekenisvol maakt voor leerlingen
- ruimte creëert voor eigenaarschap en actieve participatie
- een veilig, stimulerend en duidelijk leerklimaat opbouwt
- zorgt voor balans tussen uitdaging en haalbaarheid.
Deze vorming biedt je praktische handvatten, werkvormen en inzichten om van je les een krachtige leeromgeving te maken waar leerlingen met goesting leren en groeien.
In deze interactieve vorming ontdek je hoe je het leerrendement verhoogt met een kennisrijk curriculum. We starten met een kennismaking en duiken daarna in de kracht van kennisoverdracht, waarbij we concrete lespraktijken en werkvormen verkennen. Je krijgt praktische tools om kennis betekenisvol en activerend aan te bieden, en werkt samen met collega’s om nieuwe inzichten meteen in je eigen lespraktijk toe te passen. Na deze vorming ga je naar huis met directe inspiratie en concrete strategieën voor meer betrokkenheid en diepgaand leren in je klas!
Inschrijven
Greet Herssens
Kaatje Mariën
Kaatje Mariën
Na het volgen van deze vorming...
- heb je meer grip op het verhogen van leerrendement binnen een kennisrijk curriculum, met aandacht voor motivatie en klasdynamiek.
- kan je direct toepasbare strategieën en werkvormen om je lessen doelgerichter, betekenisvoller en actiever te maken.
- heb je een hernieuwde kijk op je lespraktijk, met inspiratie om leerlingen sterker te betrekken en te laten groeien.
Cego vorming & Consult
Schapenstraat 34 bus 3776
3000 Leuven, Belgium
BTW BE 0421.083.235
Belfius BE90 7765 9491 3932
CEGO is alle werkdagen bereikbaar van 9u tot 12u en van 13u tot 16u, op woensdag zijn wij gesloten.